Det kom ett fång med blommor

Det ringde på dörren för några timmar sen och ett blomsterbud överräckte en blombukett. Vi har fått flera fina buketter. När vi precis kommit hem från förlossningen så kom det flera blombud och nu idag bara helt så där, överraskande så kom ett till! Skåda denna underbara bukett från Sofi - en gammal vän som så innerligt hör av sig igen och visar sin medkänsla på ett fantastiskt sätt.

Se denna bukett - strålar av hopp och framåtanda. På kortet står: "Må hoppet spira igen".

Är det någon gång i livet som jag har kunnat ta till mig inre bilder att få kraft ifrån så är det nu! Det lila, det gula och liljorna som sträcker sig upp i bukettens mitt får mig att vilja sträva uppåt och spira. Ett foto på buketten manifesterar den inre sinnebilden.

Tack Sofi!

3 kommentarer:

  1. SÅ ljuvligt vackert! :)

    Stora kramar
    Tezz

    SvaraRadera
  2. Mmm, gläder mig åt att de gläder dig!

    Har just tittat in på din blogg, så
    nu vet jag att blommorna kom fram ;-)

    Verkar väldigt bra att ha en sida för att ventilera och dela sina känslor i en sån här stund. Heja dig!

    Kram för gammal vänskaps skull, som får ny kraft i mötet med döden.

    Sofi

    SvaraRadera
  3. Det är med sorg i hjärtat jag läser Dina senaste inlägg och det går inte ens att föreställa sig vad Du gått/går igenom.
    Man säger att det finns en mening med allt, vilket är svårt att förstå när sådant här händer.

    Du är starkare än Du tror och jag önskar Dig den lycka Du så väl förtjänar av hela mitt hjärta!

    Varm och hoppfull kram,
    Pia

    SvaraRadera