Gilda Guldblomma

Så heter embryot nu. Gilda - Guldblomma.

Efter insättningen, åkte vi till en plantskola. Ville finna något vackert, skimrande vitt att ha som marktäckare på Tusses grav. En solgul blomma ville vi också hitta. Vi hittade en gul fin blomma: påfågelblomster. Inget vitt. Vi inhandlade varsin god sallad och tog med oss dessa och en filt bort till Tusses gravplats.

Vi pratade om Tusse och Embryot. Det kändes fint att få vara där och sammanföra vår längtan och hopp med vår sorg.

En ensam kvinna på cykel kom förbi för att hälsa på en annan grav. Hon tittade mycket på oss. Tror att hon ville säga något. Men vi lät det vara outtalat. Hon såg väldigt kärleksfull ut.

Innan vi åkte ifrån kliniken så kramade vi sjuksköterskan vi haft mest kontakt med. Jag tror hon kände sig lite ledsen över det som hänt. Hon hade inte fått så mycket info. Därav den knapphändiga upplysningen till oss.

Allt är som det ska och solen skiner. Precis som när det är sommar på riktigt. :-)

7 kommentarer:

  1. Skickar mitt hopp och mina tankar att Gilda ska få utvecklas till ett fint, friskt och levande Tusse-syskon omkring två år efter storebrors födelsedag.

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ruvningen nu, hoppas du får ett fint plus snart! Jag håller alla tummar som finns för er! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att "hälsa på" hos dig och läsa dessa glädjande nyheter!!!
    Må lilla soliga embryot Gilda få känna eran värme så att denna / denne inte vill annat än att stanna kvar i värmen hos er.

    Kram till dig och att inte förglömma din man också.
    Sköt om er! / Germany

    SvaraRadera
  4. Nu håller vi tummarna för Gilda!
    Kram
    från
    Veronica

    SvaraRadera
  5. Åh vilken liten kämpe det verkar vara! Helt fantastiskt med 8-celligt på dag 3, det måste ju bara få vara en liten överlevare! Tänker så på er och hoppas att det nu ska få stanna hos er.

    Det lät fint med era tankar om blommorna! Jag ville också ge ett förslag på vit marktäckare som vi brukar ha på vår sons grav, den heter "snöflinga", (men nu blev jag plötsligt osäker på namnet). Den har så fina små vita blommor som lite ser ut som smultronblommor, men lite glansigare, bladen är gröna och fina och den brukar hålla sig så fin och blomma hela sommaren. Det är kanske lite sent för den på säsongen nu, men till nästa år är det ett tips.

    Varma lycka till kramar!

    Vi 4

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja, vilket fint tips! Det är nog lite sent i år som sagt. Letade verkligen på en av de bästa plantskolorna men hittade ingen snöflinga. Ska lägga den blomman på minnet! vi hade en 8-celligt embryo på dag 3 i vårt första IVF med, men det gick inte som bekant. Nu fullkomligt stoppar jag i mig alla preparat som man kan få här i Sverige. Så något mer kan vi inte göra nu. Nu kan vi bara tro! TACK vi4 för du tittade in här!! Kram!!

      Radera