Dag 6 - kortis

Trött idag. Sov mycket dåligt natten till idag och jag tror att genom att jag slutat med prasterone så får jag en skönare nattsömn faktiskt, därför tror jag att denna natten kommer erbjuda en skön sömn. Äntligen.

Idag har det snurrat lite i huvudet. Tankar som brukar komma när jag går in i vecka två. Jag börjar leta tecken. Ofrivilligt och frivilligt. Får tvinga mig lite att inte gå in i det för mycket. Det är så förstår ni, att förut när jag ruvat så har jag känt olika saker i kroppen. Denna gången känner jag inget! Känns inget. Det är så det kan vara med. Det är det som är grejen. Undrar hur många det är som känner sig gravid redan dag sex efter ET? Det är nog inte många!

Så Stopp! Lägg ned i en liten ask. Stopp! Lägg undan tankarna bara. De leder ändå ingen vart!

Det ska bli skönt att sova nu. Jag vill säga det att senaste dagarna har jag fått sån fin kritik för mitt skrivande. Flera har hört av sig på olika sätt och sagt att de tycker om att läsa det jag skriver! Vad oerhört glädjande och hoppingivande. Tack!!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att du får sova gott i natt!
    Det är klart man letar tecken och känner efter, det viktiga, tror jag, är att man inte låter det ta överhanden s à s. Att planera in något som kan få en att få fokus och perspektiv kan funka ibland.
    Hälsn
    Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Veronica!! Jättefint att få ditt stöd och dina kommentarer här titt som tätt!! Det gör jättemycket!

      Radera
  2. Hmm, ipad..gör om det.

    Må ditt gyllene sken växa i din mage genom dig tills din solstråle tittar ut med sin värme.

    Kram!

    ps..ta bort det andra felande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi låter Gilda Guldblomma växa nu! Ljust och fint!

      Kram!

      Radera
  3. Denna veckan är den jobbiga, man synar toalettpapper, sin kropp och allt annat! Terror är det på högsta nivå, men att du inte känner något behöver inte betyda minus! Jag kände vid ET 1 att det tagit sig på ruvardag 3-fick ju missfall senare! Men vid ET 2 hade jag alla symtom men blev minus ändå, så misströsta inte vännen! Jag fortsätter hålla tummarna för er! Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det är nog inte många som känner särskilt mycket efter 6 dagar. Önskar dig många nätter med god sömn ett bra tag till, sedan önskar jag dig många nätter med amning efter det :) Lyckokramar!

    SvaraRadera