Ett rum

Jag har ägnat helgen åt diverse aktiviteter i syfte att öka trivseln för mig och förutsättningarna för att känna några små begynnande rötter växa ut. Istället för att sova i ett rum med kläder överallt på golvet, en säng som inte är min, gardiner jag inte själv valt, springarunt och leta efter allt som jag behöver, inklusive att jag inte har några kläder att ta på mig så ska jag nu snart kunna inviga ett alldeles eget rum!

Jag har målat klart rummet som nu ska bli mitt och min mor har hjälpt mig med starkt engagemang och frenesi. Det är tack vare henne som jag fick tummen ur och verkligen sparkade igång måleriprojeket. Parallellt med väggmålandet har jag också målat en gammal sliten 80-tals byrå i en fantastisk gul färg som nu pryds med djupblåa porslinsknoppar som beslag.

Nu ska rummet möbleras och även en sväng till Svensson-Meckat för inhandling av passande gardiner skall göras under måndagen.

1 kommentar:

  1. Trivsel är så viktig! Om man har det fint runt omkring kan det i vissa fall leda till en slags inre frid och läkedom. Val av färger vet vi ju sen länge spelar stor roll!

    Hoppas du blir nöjd när du donat klart:-)

    Kram
    /Maria

    SvaraRadera