Byrån



Måndagkväll - Här är den! Byrån som jag gladeligen placerat i rummet som nu är klart för inflyttning, Jag kommer sova i rummet i natt och jag kommer sova gott i natt, då jag vaknade redan klockan fem i morse. Denna dag har varit fylld av spänningar. Det har varit ett ständigt koordinerande av känslor inombords och av olika tankar. Det har varit svårt att vara bland folk i dag, mina intryck gav så mycket hoppiga tankar i huvudet. Det hoppade fram och tillbaka och ambivalensen blev så svår, just idag, har varit en riktig sån ambivalent dag då det blir svårt att se på alla andra.

Nu sitter jag dock här i mitt nya rum och tänker att nu släpper jag taget en stund. Nu låter jag nuet få ta över. Just nu är jag glad över byrån... ska bara sätta på de sista knopparna på nedersta lådan.

2 kommentarer:

  1. Tror att det är bra för själen att skapa en vacker omgivning omkring sig,och att göra förändringar. Det låter bra med ditt nya rum. Själv håller jag på med något liknande, byter rum, låter det bli en nystart på jag vet inte vad!
    Hoppas du sov gott!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva, ja jag sov gott, men jag är trött just nu, inne i en liten dimma... går och går och tycker inte jag kommer någon vart. Skulle fortsätta här i rummet och göra i ordning idag var det tänkt men jag är så trög och fylld av någon tungsinthet så jag får ta och åka iväg ut i skogen istället, för att möjligtvis få lite kraft att fortsätta till kvällen. Märker att du också söker lite nystart, vi får fortsätta med det vi gör...skönt att få en tanke från dig!

    SvaraRadera