Enkelt

 
Berättade jag om låten Enkelt. Hur den kom till? Vår trummis kunde inte komma och Urban som gjort låten tänkte att vi kanske kunde spela den med hjälp av gitarr och kontrabas istället. Det var nog februari/mars tror jag. Tusse kändes stor där inne i magen och han brukade röra sig mycket, särskilt när vi spelade och trummor verkade han reagera mycket på. Vi sa att han tyckte om det, vi inbillade oss det i alla fall. Vi sa att vi längtade tills han kom ut och vi trodde att han också längtade att komma ut så han fick vara med och spela trummor med oss!  

Jag var trött och kände mig otymplig. Jag tog upp Yemben, den afrikanska trumman som jag har, som numera bor i studion. Jag placerade den på golvet mellan mina knän. Krister satte en mikrofon nära trumskinnet och jag drog handen över trummans yta. Tusse låg bara en decimeter ifrån, inbäddad i livmodern. Jag trummade med mina händer och Tusse svarade genom att trumma med sin rumpa mot min mage. Jag längtade efter att få se hans blick när han äntligen skulle få se trumman och trummorna i verkligheten. Han hade ju bara hört allt från insidan. Jag kan undra så hur han skulle ha blivit tillsammans med oss och all musik som han fick höra och vara med och skapa varje dag under hela hans tid i magen.

Vi sa igen, lite skämtsamt, att han längtar nog att få komma ut och få vara med och skapa tillsammans med oss. Vi längtade vi med, att få träffa honom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar