Ett kort notat.


Åter på besök i sjukhusets värld. Stället där vi var första gången tillsammans och gjorde ett så kallat Vaginalt Ultraljud för att se att Tusse satt där han skulle och inte på något illa valt ställe, som i äggledaren till exempel men Tusse satt ju där han skulle!!

Där igen, då igår, grät jag i receptionen då sjuksköterskan glömt att skriva in tiden vi kommit överens om. Efter turer till Uppsala och förtroenden som brustit om och om igen så räckte det för att min förtvivlan skulle svämma över. Som tur var, faktiskt mest tur för dem, så var det en annan patient som inte dykt upp, så jag fick ta hennes tid.

Väl inne hos läkaren så blev det lite glädjande besked. Äggstocken såg bra ut. Livmodern likaså. Inga cystor kvar. Läkaren var ganska känsloneutral, aningen torr, men hon gjorde det hon skulle. Nu ska bara min menstruationscykel få rulla igång igen och sen blir det IVF behandling efter jul. Uppsala och Carl Von Linné kliniken är kickad från jobbet, nu blir det Falun som gäller. Hoppas de sköter sig lite bättre!

3 kommentarer:

  1. Borta!!! Härligt!!! :)

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Ska börja hålla mina tummar! =)

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det ser fint ut nu. Det måste kännas skönt att få höra. Hoppas verkligen Falun kommer att ge er den bästa hjälp!
    Kram på dig Anne

    SvaraRadera