Mini cirkus

Tar några djupa andetag. Är inne i en liten minicirkus i mig själv. Det snurrar runt, alla tankar och känslor, mest tankar. Söker efter svar, söker efter det som ska säga nu, nu är det rätt. Snurrar och byter fil, byter kläder igen, lagar lite mat men känner inte fokus på det jag gör. Rusar ut i trädgården, liksom rusar, ja. I en trädgård rusar man kanske inte så ofta.

Bestämmer mig för en cykeltur till studion. Ska hjälpa Krister med att göra ett allsångshäfte tills i morgonkväll. Kokar några ägg och kollar min mail igen. Har bestämt mig för att cykla - får bra motion på köpet. Ska ta med maten till Krister. Potatis, matjessill, gräddfil och gräslök nedmojsat i en plastlåda. Blir nog gott.

Känner ni rusandet?

Snart redo för cykeltur på två mil t.o.r.




På vägen stannar jag till vid graven och kollar in om läppstiftet sitter kvar. Sist jag var där kunde jag inte låta bli att skriva på stenarna, men hade inget annat att tillgå än mitt läppstift.


  I morgon blir det skivsläpp med Urbans låtar. Återkommer mer om det här. Det har blivit en jättebra skiva. Det känns roligt att jag och Krister varit med om att göra denna skiva med Urban. Vi har haft stor hjälp av många. Urban är nog väldigt stolt och glad tror jag!

2 kommentarer:

  1. Duktiga du som cyklar 2 mil! Själv är jag glad om jag går några steg i kvarteret ...

    Jag rusar runt i livet, i huset. Disträ är rätt ord för mig.

    SvaraRadera
  2. TACK, men det blev bara en mil... Jag åkte bil tillbaka. Men på fredag kanske det blir en mil till. Var sak har sin tid. Just nu rusar du runt i huset, jag i min trädgård och cykla var jätteskönt att göra för rusningen i huvudet gick över när endorfinerna kom till. Skönt.

    SvaraRadera