Staka ut en ny bana

 
Jag vill köra på. Jag vill staka upp banan och ge mig ut i spåret igen!

Nu är det allt eller inget som gäller. Det går att jämföra med den kreativa processen som har tre stadier. Tillblivelsen (precis som med befruktningen), assimileringen det vill säga, tillväxten (barnet växer i livmodern) och sedan kommer fullbordan av det kreativa som man skapat (Alltså barnet föds!)

Vi fick ju vara med om 2/3 av den processen och fullbordandet blev vi utan! Jag födde honom och han var ju en helt fullbordad liten människa, men den totala tillfredsställelsen, efter att ha burit ett barn i nio månader, den uteblev helt. Glädjen och kärleken över att få titta in i sitt barns pliriga ögon och leta efter kontakt, den uteblev. Kärleken i att få se på sin skapelse, sitt vackra barn, lägga honom vid mitt bröst, pussa honom på den varma kinden. Allt det uteblev. Det blev bara tomt och ett ihåligt rum som jag nu fått bära med mig i snart 11 månader. 

Det är därför vi inte kan tänka oss att adoptera (nu får vi inte heller det, för vi är för gamla). Men många frågar oss och vissa försöker påpeka att vi kan adoptera istället, att det finns faktiskt andra sätt att få barn än att föda fram dem själv.

Det tänket går inte ihop med mina känslor för fem öre. Det är att rycka bort hela fullbordan i ett enda slag att tänka så.

Vi måste fixa detta! Vi vill ha ett levande barn.

11 kommentarer:

  1. Jag är så ledsen för er skull. Ni finns med mig i mina tankar.

    Klart ni ska fixa det här! Även om vägen känns lång.

    Jag kommer att bidra till er insamling i samband med lönen mot slutet av månaden ...

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart med heja rop! Tack! Vad helt fantastiskt att få lite bidrag!! Kram fina Sandra!

      Radera
  2. Anne, jag är så ledsen för att lilla Ru inte stannade. Men nästa eller nästa försök tror jag stenhårt på!! Jag förstår dig så mycket när du skriver att du måste fullborda det påbörjade.
    Jag kommer med att bidra när pengar har kommit in.
    Jag tror av hela mitt hjärta att du inom en kort framtid får fullborda en ny graviditet.
    all kärlek och kraft till dig!! Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Lisa, vad gullig du är. Sett bilderna på din nyfödda son. Så oerhört fin! Skriv gärna och berätta om förlossningen. Fortsätt tro på mig och oss. Det ger mig kraft :-) kram!

      Radera
  3. Anne! Du är en riktig fighter! Kämpa på! En fråga om kontonumret. (jag är kass på det där med överföringar) Är de fyra första siffrorna clearingnummer? Så ska det nog kunna dimpa ner (eller upp) en peng från mig. :) Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes det är de fyra första som är clearingnr. Vad snällt av dig att bidra. Kram och tusen tack!

      Radera
  4. Tror inte att det är några problem att lägga upp ett kontonummer. Ingen kan ju ta ut pengar från ditt konto. Så kör så du!!

    SvaraRadera
  5. Ett litet bidrag från mig är på väg till er i cyberrymden!!

    Både ni och vi måste få uppleva den sista 1/3 av graviditeten. Så är det bara. Vi SKA få levande barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära A, säger som Helena nedanför! Vi håller ihop, peppar varandra, hittar små glädjeämnen och tar oss vidare och vidare - nästa steg och nästa!! <3

      Radera
  6. Vi håller ihop och är starka. Ni kommer att lyckas. Vi kommer att lyckas. Så är det bara. Man får försöka samla kraft mellan gångerna och boosta sig själv med må-bra-saker och må-bra-personer. Jag tänker på dig/er och håller alla mina tummar! Ni kommer att få uppleva det där. Och vi känner likadant. Vi vill inte heller adoptera. Inte för att vi inte tror att vi skulle älska barnet, utan för att vi vill uppleva hela resan vi också. Och gärna med ett lyckligt slut.
    Stor, varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag behöver få höra det Helena! Vi håller ihop! Stöttar varandra! Yes, just nu känner jag hoppet spira igen! Kram!

      Radera