T.o.r. Rügen

Jag har varit i Tyskland idag. Tog en färja, hade cykeln med. På båten fick vi ett trevlig lunchpaket. Petra trodde vi skulle få en torr ostmacka i paketet men jag hade lite högre förväntningar. Det visade sig vara två kycklingben, en yoghurt av god kvalitet, ett äpple, en juice och en smörgås med skinka. Eftersom Petra tycker att ost smakar gamla avlagda sockor blev även hon mycket tillfredsställd när hon såg innehållet i den bruna påsen.

När vi cyklade av färjan fick vi bli varse om att vara rädda om våra liv, en lång bit efter färjan fanns det ingen cykelbana och vägen vara väldigt smal. På ett ställe var det en bro och där var det nästan så jag kände det som att nu åker jag av vägbanan, ramlar ned på tågrälsen under oss och går döden till mötes på fem sekunder. Tillslut kom vi i alla fall till mer lugnare cykelstråk. En cykelbana som var anlagd för turisternas skull. Cykelbanan löpte längs hela kusten. Inte direkt vid havet men en bit i från.

I Binz fick vi se en variant av pippi långstrump i bierstaubeservitrisutstyrsel... undrar om ni förstår vad jag menar, men det var så att Pippi såg mer ut som en joddlande alpservitris på en bierstaube än som Pippi som jag är van att se henne, men visst, Pippi har många skepnader och i Rügen ser hon ut så och barnen lyssnade ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar