Väntan

Under tiden vi väntar på att livmodern ska visa att den fungerar så gör vi ett och annat.

Jag knaprar mina primolut-nor förstås.

Varit till sjukgymnasten idag som nog har ett leende någonstans på lut om man lockar henne lite. Det är bara det att jag blir lite stel i sällskap med henne och när hon lämnat rummet så sitter jag rak som en pinne och lyssnar på min mindfulnessövning med nålar som sticker ut lite här och där. Trots det är det avslappnande på nåt sätt. Tyvärr har jag fått tillbaka min inflammation i höger axel och arm. Hoppas TCM akupunktören kan åtgärda det mer på djupet.

Innan sjukgymnasten så var jag till min samtalskontakt som däremot är mycket underhållande och jag går därifrån på enbart gott humör. Jag skulle nog kunna vara hennes vän. Mycket sympatisk människa.

Ikväll har jag också registrerat vårt företag, på verksamt.se; Tuvalina i Trönödalen! Snart ska jag börja lägga upp innehåll på Tuvalinas blogg. Det finns så många idéer. Det gäller att ta en i taget :-0
Vi firar registrering av företaget med lite gott plock.


Därefter har vi tillbringat kvällen med att sortera allehanda kartonger innehållande fantastisk keramik gjord av Krister. Även kartonger med gamla kläder i, några kassettband, kablar, skruvar m.m.
Vi har flyttat målningar och skåp. Burit hurtsar och madrasser. Det återstår en hel del att sortera och trots att vi har ca 320 kvm hus så känns det för litet...

Förresten får ni väldigt gärna tipsa om filmer som man skrattar åt! Jag behöver skratta mycket nu. Jag tror att IVF försöket kommer lyckas då!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om det är en film man skrattar åt men en dokumentär som lämnade mig genuint glad i hjärtat är Urban Roots, om den småskaliga odling många människor satsat på efter bilindustrins superkonkurser i Detroit. Den gav hopp och tillförsikt inför framtiden och man behöver inte vara odlingsnörd för att uppskatta den, det räcker med att man gillar människor och gläds med de lyckliga.
    :)

    SvaraRadera