medicin och sjukskrivning

För sex dagar sedan började jag äta en ny medicin. Jag har sedan september ätit prolaktinhämmare och då ätit Pravidel men har nu på grund av håravfall börjat äta Nor-Prolac istället. Kanske hade mitt håravfall att göra med just den medicinen. Ett tag trodde jag det var DHEA:t som var tjuven. Man kan få håravfall av det med. Nu ska jag i alla fall testa en ny prolaktinhämmare så får vi se vad som var vad.

Jag är mycket tacksam att jag är sjukskriven under tiden denna medicin sätts in. Jag är fullkomligt utmattad och trött emellanåt vilket är en av biverkningarna förstås. En annan är illamående och kräkningar. Typiskt att jag skulle testa denna medicin nu mitt emellan ägglossning och mens. Det gör ju att jag tror att biverkningarna är något annat !? Vissa nätter sover jag 10 timmar och kan ändå gå och sova middag sen utan problem. Jag tänker att det är bra att jag är sjukskriven ett tag nu. Jag behöver samla kraft inför våren och den stundade äggdonationen. Jag behöver ta det på allvar. Jag behöver förbereda min kropp - inte bränna ut den. Det är därför bra att jag kan vara hemma men också göra saker som fyller på med energi. Utföra lite uppgifter då och då men kunna vila precis när jag behöver. Den möjligheten har man ju inte på ett jobb. Tanken är att jag ska vara sjukskriven ca två veckor till. Så länge uppsägningstiden är - sen får vi se. Kanske blir det så att jag blir sjukskriven på deltid. Jag hoppas det med tanke på min utmattning.

Jag har idag köpt tigerbalsam. Det var längesedan den doften fick nå min näsa :-D. Jag tänkte jag skulle smörja in min stackars värkande armmuskel med det. Det var armen i första hand som fick mig att inse att jobba på ett ställe där man sitter vid en dator hela dagen nog skulle bli döden för min arm... Sen fanns det andra skäl med men de ska jag inte gå in på nu, armen är det huvudsakliga skälet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar