Ekvationslösning - hur man än gör så är rumpan där bak

Oj oj. Idag skulle pelletsbilen komma med pellets och jag stod i köket som ligger ovanpå pannrummet och pelletsmagasinet när jag plötsligt hörde en smäll och kände hur hela huset skakade. Jag rusade skräckslaget ned för trappen och in i pannrummet. Jag fick inte upp dörren. Den hade spruckit och satt hårt fastkilad i dörrkarmen. Jag sprang ut till Krister och chauffören till pelletsbilen och skrek till dem att komma. Det visade sig att det blivit för hårt tryck i magasinet när pelletsen sprutats in så magasinet spruckit och tryckluften som sedan kommit ut var så stark att dörren gick sönder. Vi har nu fått ägna dagen åt städning, då det kom damm ända upp till lägenheten på övervåningen samt ringa försäkringsbolaget och höra med hjälp från dem. Det ordnar sig nog men det känns lite övermäktigt just nu, mitt när vi håller på med rustningen inför konferenserna. Nu blir vi tvungna att fixa med ytterligare grejer.

En till sak som gör att jag får huvudbry, är att jag får inte en ekvation att gå i hop. Nämligen ekvationen att börja försöka starta ett företag samtidigt som jag måste tänka på att ha en heltidstjänst så att min SGI - sjukpenningsgrundade inkomst inte blir lidande. Jag tänker på att i framtiden vill jag gärna ha en föräldrapenning som är baserad på heltid och om jag ska ta ett jobb nu så kan jag inte ta ett jobb på 75 % av den anledningen. Å andra sidan skulle jag behöva frigöra mer tid så att vår verksamhet kan byggas upp. Jag skulle säkert i sommar kunna ta ut lön från företaget till en halvtid kanske. Frågan är här hur jag på bästa sätt ska göra. Jag har ju inte chans till att få starta-eget-bidrag antar jag eftersom jag inte är arbetslös och dessutom har jag förstått att för att få det så får man inte ha startat företaget än... det har ju vi gjort, men det är inte igång än förstås. Vet inte hur de bedömer det där. Borde kanske ringa arbetsförmedlingen och höra mig för. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Vad behövs nu, för att ett beslut ska kunna tas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar