Upprättelse

Heder åt Testlagret och deras VD - Anders Nilsson!

Jag skrev ett mail till honom igår där jag beskrev hur det med stickorna gått till. Jag beskrev det som att jag hade förstått att det var fel på stickorna och att jag vänt mig till kundtjänst för att få reda på vad felet bestod i. Personen i kundtjänst kunde inte redogöra för det men det har nu Anders gjort för mig och det känns mycket tillfredsställande och dessutom är han ett proffs på bemötande vilket känns så viktigt i vår situation. Han förklarade att det kan bli ett rosa streck på vissa stickor när munstycket är förorenat så det som ska komma på kontrollstrecket kommer på teststrecket. Några stickor, väldigt få blir därför förorenade och visar därför ett falskt positivt resultat. Därför är det viktigt att ta om testet när det blivit så för att

Det uttryck som min vän använt kommer väldigt väl till pass i detta sammanhang. Det lyder ungefär så här: "Eftersom vi inte kan råda bot på att livet är orättvist så kan i alla fall världen vara det ibland". Det tycker jag Anders Nilsson nu verkligen stått upp för!

Vi ska få 100 teststickor skickade till oss nästa vecka och inte nog med det vi får också 1000 kr till vårt IVF konto för att få en ursäkt och plåster på såren. Det gjorde mig rörd att han bemötte vår sorg och visade medkänsla över vår kamp med att försöka bli gravida på nytt!

Vilken hjälte!! TACK Testlagret!

7 kommentarer:

  1. Proffsigt av dem! Fast bara en sinnesslö affärsidkare hade missat tillfället att rentvå sitt namn i en blogg på detta sätt, iom alla presimtiva kunder bland läsarna...du fick absolut inte för mycket i kompensation! Lycka till vidare!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra om pengadonationen framförallt =) Sen får ni tid att testa järnet med 100 stickor =)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin man.

    SvaraRadera
  4. Verkligen rätt man på rätt plats! Vilket bra bemötande, sånt gillar vi!

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint bemötande! Blir så glad att ni blev så väl behandlade!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt med proffsig hantering, vilken skillnad det gör!

    SvaraRadera
  7. SÅ ska ett företag agera. Skönt att ni fick en förklaring och rätt bemötande.

    SvaraRadera