sorgens reservoar

Bevarar den, håller den inom mig som ett rum. En behållare. Ett förvar. En reservoar.

Försöker inte vara positiv, jobbar på en tillåtande acceptans. Men jag är inte rolig att ha att göra med just nu. Försöker att ha en något sånär ljus inställning på morgonen. Ser efter det vi har. Vi har så mycket.

Vi har så många möjligheter. Huset är fullt av möjligheter och det skapar en stress med.

Sorgen efter Tusse, vår älskade son finns där i reservoaren och blir ännu mer påtaglig när Lilla Ru inte verkat fastna.

Har bestämt mig för att vi ska göra allt för att inbringa pengar på olika sätt. Vi kan göra en skiva och sälja, vi kan ordna fester i vårt hus, en stödfest för ett levande barn och vi kan ordna en insamling här på internet. Framförallt kan vi se till att få igång vår verksamhet, vårt företag: Tuvalina i Trönödalen.

Det som vi i gengäld sen kan ge tillbaka till er att ni kan få komma hit till vår gård och gå en kurs, äta gott, sova över några dagar i vår B & B. Vill ni ha underhållning på er fest kan ni få ett bra pris för det. Krister spelar i fyra timmar nästan utan paus och bjuder på det mesta ni önskar.

Med allt detta vill jag säga att det är ruvardag 13 idag och det är fortfarande minus på stickan. Jag tror inte längre på detta försök. Nu måste vi gå vidare till nästa och till det behöver vi pengar, tro, hopp och kraft! Vi skulle naturligtvis tagit ett banklån som alla andra om vi hade fått. Men vi får inte det och varför vi inte får det förstår vi inte. Jag jobbar heltid och Krister har aldrig lånat i hela sitt liv. Inga betalningsanmärkningar. Inte heller får vi bruttolöneavdrag genom min arbetsgivare, Söderhamns Kommun. De har aldrig gjort sånt förut och vill inte ge oss det av någon anledning som jag inte heller förstår.

På fredag den officiella testdagen, när det kommer visa sig ett minus på testet, så startar jag en insamling här på bloggen och hoppas på att bäckar små kan bli till en stor å! Vad tror ni, kan det fungera?

All min kärlek till er fina läsare

Anne

Dagen efter att Tusse fötts. Han har precis fått sina kläder på sig.

13 kommentarer:

  1. Så tråkigt att Lila Ru inte ville stanna. Vet allt för väl hur man känner sig.

    Starta en insamling! Vad är det värsta som kan hända? Att man blir kallad girig och att ingen donerar pengar, men då har man i alla fall testat.

    Jag trodde inte att jag på så kort tid skulle få in 6000 kronor!! Helt otroligt.

    Har nu suttit och tittat på bilden på dig och Tusse en lång stund och det ända jag kan tänka är VARFÖR???. Han ser så fin ut.

    Många tankar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Jag är helt inspirerad av att du faktiskt fått in 6000 kr! Det är fantastiskt! Har fått höra från flera av mina vänner att de gärna skänker oss en slant :-)

      Ja, varför fick jag en infarkt i moderkakan? Varför upptäcktes det inte i tid? Tusse var så underbart söt och perfekt. Så jäkla onödigt bara.

      Radera
  2. Så ledsen för er skull:( Önskar så innerligt att det skulle gå vägen ju. Och bilden på dig och lillkillen, skär rakt genom hjärtat.Sånt får bara inte hända !
    Önskar så att jag hade möjlighet att hjälpa dig/er,ekonomiskt.Men vi ligger själv under ytan..;tagit lån på en bra bit över 100000..till våra 6 ivf.,men lyckas vi hela vägen till en liten rosig,livlig baby..så är det värt det,mer än väl !
    Tycker er ide om B&B och spelningar låter toppen ! Och insamling via nätet..ja varför inte ?
    All er kärlek till Er !
    Kram Teresia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, problemet för oss är att vi inte får ta något lån. Men vi har en utväg om det inte skulle gå, vi får låna av hon som gav oss pengar till det första IVF:et. Jag tänker inte att insamlingen ska ge oss hela summan till en ny IVF men en del av det...

      Radera
  3. Det skär verkligen i mitt hjärta nu. Jag blir så otroligt ledsen. Så fruktansvärt orättvist och hemskt. Det finns ju inte ord. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena... jag undrar lite grejer som jag tror du kan svara på ang IVF. Har du lust att maila mig på tuvalina@gmail.com så kan jag sända tillbaka ett mail till dig...

      Radera
  4. NU såg jag ditt inlägg... Men jag har svarat dig på forumet. <3

    SvaraRadera
  5. Ja, lägg ut ett BG direkt så lovar jag att hjälpa er! Bra ide! Var bor ni förresten?

    Ps! Det finns alltid banker man kan låna av men börja med insamling :)

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Zinfandel!
      Vi försökte ju med humanfinans eftersom vi trodde att de just skulle var mer human men det blev blankt nej. Vi hade svårt att få lån till huset, förmodligen för vi sysslar med Kultur. Tillslut fick vi lån genom JAK banken! Jag ska lägga ut en insamling.

      Radera
  6. Hoppas så på ett mirakel ännu. Det är inte över förrän det verkligen är det. Längtar tills jag får träffa dig igen och se ert hus. Kramar

    SvaraRadera
  7. Å vad ledsen jag blir när jag läser om er lille Tusse! Kan inte ens i min vildaste fantasi sätta min in i vad ni gått igenom. Fruktansvärt! Hoppas för er i framtiden hur banalt det än må låta.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ni är så fina på bilden. Livet är orättvist. Och jag önskar att det varit så annorlunda.

    Jag hade hoppats så med er på det här.
    Tänkt på dig massor idag mellan allt.
    Vet inte hur effektivt det var att smsa :)jag var så trött.
    Hoppas ändå du har det så bra som det går. Minus efter IVF är inte roliga..
    All min omtanke!

    Och dina ideér är strålande! Kör på dom.

    SvaraRadera
  9. Sara Bria Nylund1 mars 2012 kl. 07:37

    Fina fina Tusse, han borde egentligen springa längs med möbler, riva ut saker ur lådor och hyllor. Ni fick alldeles för lite tid tillsammans!

    Angående banklån, ibland kan man få lån om någon går in som säkerhet. Tänkte på er vän men jag tror att det nog blir billigare att låna av vännen om hon/han redan erbjudit sig.

    Jag hoppas fortfarande att jag inte behöver donera pengar imorgon men jag gör det gärna.

    SvaraRadera