Förändra endast en sak...

Kom på en sak. Det kanske går att förändra en sak. Så jag tänkte att jag skulle gå upp i morse kl 05.30 och köra ett kort styrkepass, ta en dusch, äta lite och sen iväg till jobbet. Jag vakande när klockan ringde som sig bör och sa tyst till mig själv: Anne, du har inte försovit dig på detta jobb någon gång, vad bra gjort av dig, det ska jag inte göra idag heller. Med den meningen la jag ned huvudet på kudden och somnade gott om och vaknade med ett ryck 06.50. Skulle då ha varit på jobbet för fem minuter sen!!

Jag är utmattad. Inte trött. Utan utmattad. Letar efter något att hålla mig fast vid. Inte deprimerad men utmattad. Sorg, ja, under ytan, lite gråt som kommer ut, då lättar det tillfälligt.

Imorgon ska vi åka till Falun över bergen. Göra ett ultraljud för att se om det släppts ett ägg kanske denna cykel. Hoppas att det gjort det. Att ägget släppt och att det varit vitalt och inte stannat kvar och vuxit fast och bildat cysta. Hoppas det gjort sig fri och att min lilla trumpna äggledare varit vital och samarbetsvillig.


2 kommentarer:

  1. Oj, du har det inte lätt nu! Förstår så gott jag nu kan förstå. Det är tungt det här, förbannat och fördömt. Önskar dig lycka till i morgon i Falun. Önskar att du får lite energi tillbaka och att det kommer en dag för dig, för er.

    Intressant med den där "mirakelmedicinen", ska jag läsa lite om.

    Skickar stor kram övar bergen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det gick bra i Falun idag!

    Kramar från mig

    SvaraRadera