Det är mest synd om blommorna

Nu har jag fyra pass kvar, ett i morgonkväll och ett dubbelpass på lördag, sen blir det städning på söndag f.m. och sista passet på söndag kväll. Därefter flyg, köpa en whiskey i tax-freen åt min kära Freddan som fyllt år. Därefter tåg till Gävle på måndag och sen Malmö på fredag. I Skåne ska jag kasta ut min inneboende om han inte rymt av sig själv redan. Jag ska ansöka om betalningsföreläggande på honom hos kronofogden.

Hoppas bara lägenheten står kvar! Och att det inte är fullt med spyflugor i köket på grund av mögelinvasion. Mest synd är det om blommorna! Jag uppmanar vem som helst som har möjlighet att gå förbi och ringa på mitt i natten, bara för att hoppas att han ska öppna någon jäkla gång (vänner har redan försökt ringa på men han öppnar ej, eller så är han inte där, eller så är han helt sonika död!?) och att någon, denna någon kan kliva in i lägenheten och ta hand om mina stackars blommor. Jag lider med dem att de får andas samma luft som den rättikan till inneboende! För att inte tala om hans fotsvett, hur ska den inte påverka blommorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar