Världen på mina axlar

Helt plötsligt så kommer ett mörker till mig. Jag dras till rubriker som handlar om död, sjukdom, övergrepp och misshandel. Jag sörjer världens elände och helt plötsligt känns det som att världen bara innehåller elände. 

Att vår lilla Flingas hjärta kanske slutat slå känns som något mycket litet i det stora eländet. 

Vi ska snart gå in till ett väntrum. Kanske runt 13.30 vet vi om Flingan fortfarande lever. Jag försöker säga tror jag att det finns för lite glädje just nu och det är som att jag tror att jag ska engagera mig i all världens orättvisa och känner dåligt samvete om jag inte gör det. 

2 kommentarer:

  1. HÅLLER MINA TUMMAR FÖR FLINGAN och för er såklart! Kramar <3

    SvaraRadera
  2. I mörker finns ju också ljuset och jag hoppas innerligt att ert lilla väntade liv liv visar sig livfullt idag. Hopp och ljus/Kram T

    SvaraRadera