Vilket berg ska vi flytta på?

Det finns. Japp. Det gör det. Det finns engagemang på nätet, bland människor som känner varandra men även hos dem som inte känner varandra. Det går att be människor om en tjänst på nätet. Be dem ta en del av sin tid, ägna den en stund åt något som inte gagnar dem utan de gör det helt för att någon annan person får ut något positivt av det. Helt utan egen vinning! DET ÄR N Ä T K Ä R L E K! och ger hopp om mänskligheten!

Sist jag märkte detta engagemang var ju när jag och Elin startade uppropet om nationella riktlinjer på Facebook, dock var det ju lite märkligt att se att sidan fredagsmys hade flera flera tusen gillare medan vår sida hade dryga 2 500, men vår fråga var nog lite svår att ta ställning till - kanske. Fredagsmys är ju så lätt att ta ställning till. Klart alla vill ha fredagsmys, eller?

Nu har jag lagt ut en länk på FB, dagarna ut och dagarna in för att få folk att rösta på mig på Storytel så att jag kan få möjlighet att bli ljudboksinläsare. Gud, vad jag känner mig tjatig. Först skulle jag upp till en nivå på 200 röster för att överhuvudtaget få gå vidare. Nu ska jag upp till en nivå på 400 och då antar jag det är klart... vet inte riktigt hur det fungerar det där.

Jag tänker så här, eftersom folk engagerar sig, går in och lyssnar  på mig, de flesta gör nog det, lyssnar först innan de röstar på mig, så betyder det något. Vissa har till och med ävlats med denna sida som har en benägenhet att ladda upp med en bild i minuten. Vissa har faktiskt fått sitta flera flera minuter och riskerat att deras dator kraschat för att de ska rösta på mig. Det du!  Det betyder att dessa människor, om vi träffades skulle kunna flytta berg - eller hur??

Säg, vilket berg ska vi flytta på?

Kommer ni ihåg den här låten förresten, apropå berg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar