Februari månads sista inlägg

Det blev inget guldägg denna månad heller. L min vän, som gjort ett sånt fint collage åt oss, som står på spishyllan och lyser med sitt guldägg påminner mig om mitt guldägg. Hon tror fortfarande att det finns där. Det tror Krister med. Men jag... jag har svårt att tro det. I collaget finns vi också. Jag och Krister. En bild från vårt bröllop. Havet är i bakgrunden. Visualiseringen var så stark när vi båda (jag och vännen L) gjorde IVF i augusti. Där vid havet såg vi framför oss att vi skulle sitta.  En dag skulle vi få sitta på stranden och hålla dem i händerna och känna deras små ivriga fingrar röra sig i våra händer. I maj kommer hon få sin bebis. Jag är så glad för hennes skull. Även om det känns sorgligt att det inte blev som vi hoppats.

En annan vän som också förlorat barn fick häromdagen sin efterlängtade flicka! Förstå vilken glädje!
Jag har beställt en liten grej till henne som jag snart vill lämna över.  Den lilla grejen var en sak jag även köpte när Tusse låg i magen, som jag lekte med framför magen så att han skulle känna igen ljudet när han kom ut. Jag tänker mig in i att en dag få ge den till vårt barn med! Men först ska lilla L få en!

Jag har bestämt mig för att ge akupunkturen en chans till. Ska redan i morgon få en behandling. Har gjort en analys av min temperaturkurva och inser att jag förmodligen har lite problem i den luteala fasen. Det kallas Qistagnation och blodstas. Det är för lite flöde på något sätt. Det står bra beskrivet här i denna bok: "The infertility cure". Jag har ägglossning men sen händer det något som gör att processen avstannar. 

Jag har också beställt tid på Medibalans i Hudiksvall, för att se om jag kan få någon hjälp mot min utmattning.

Jag har också minskat ned på kaffedrickandet igen. Eftersom jag är så pass trött så tänker jag att jag inte ska försöka använda mig av någon konstgjord andning i form av koffein.

Sen gäller det att hitta på något kul och avkopplande mellan varven också. Något prestationsfritt. Det finns en del personer som jag gärna umgås med för jag skrattar så mycket då. Det gör jag gärna mer!

1 kommentar:

  1. Kikar in och lämnar av lite kraft till dig.
    Du finns i mina tankar även om jag inte skriver här så ofta.

    Vet ni mer exakt när äggdonationen blir?

    Många kramar

    SvaraRadera