Behöver er hjälp

Är det någon som vet hur man kan lösenordsskydda sin blogg? Tänker att det vore nog bra att göra det eftersom det verkar som att det finns personer som läser min blogg som inte förstår riktigt vad jag skriver och det resulterar sen i sin tur i mycket missförstånd. Är det någon som har ett tips på hur jag kan göra på bästa sätt?

På ett sätt vill jag inte låta mig tystas ned heller, jag vill att min blogg ska vara synlig för alla. Jag är i skrivandets stund osäker på hur jag ska göra. Kom gärna med tankar och idéer!

10 kommentarer:

  1. ip-blockera kan du göra ..iaf på vissa bloggportaler. Det vore himla synd om du skulle behöva lösenordsskydda din blogg. usch vad trist med sånt folk som bara vill förstöra o inte har någon som helst medkänsla för andra männikskor. kram på dig //Carola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltså ta reda på vilka som varit inne på min blogg och sen blockera? Undrar hur man gör det?

      Radera
  2. och så skirver jag tydligen fel på min egen bloggadress..;) den kommer här

    SvaraRadera
  3. Klarar du inte av kommentarer så ska du inte blogga. Då ska du logga istället. Det beslutet fattade Bodil Malmsten om sin blogg/logg Finisteire..se.....efter att blivit störd av kommentarerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte det. Jag har nog nästan aldrig fått en elak kommentar så det är inte det som är problemet.

      Radera
    2. tobbe.mardberg@yahoo.se29 januari 2013 kl. 20:39

      Så vad är problemet?

      Radera
    3. tobbe.mardberg@yahoo.se29 januari 2013 kl. 20:39

      Så vad är problemet?

      Radera
  4. Igår var denna blogg låst men nu var den öppen igen, så jag antar att du kommit på hur man låser hela bloggen och vi läsare måste logga in med googlekonto eller annan mailadress för att kunna läsa. Men du kanske bara vill låsa vissa meddelanden? Brukar gå att göra på de flesta bloggar på inställningar.

    Hoppas du slipper göra det och att personen som missförstår dig kanske tar upp telefonluren och frågar dig direkt om missförstånden så att du kan förklara istället.

    Din blogg är nog viktig för många som går igenom samma resa som du och C så jag hoppas att det löser sig så att du kan fortsätta skriva direkt från hjärtat.

    / Lesbian mothers

    SvaraRadera
  5. Annars kan du ju aktivera Kommentarsgranskning. Då granskar och godkänner du vilka kommentarer som ska publiceras. Då går du in under Utforma -> Inställningar -> Inlägg och kommentarar -> välj Alltid under Kommentarsgranskning.

    Det är din blogg och du väljer vad du vill ha där och inte.

    /Linda

    SvaraRadera
  6. Hur svårt det än är med personer som kommenterar dumt på bloggen tycker jag inte att DEN personen ska få påverka hur/vad du skriver eller vad alla vi andra ska få ta del av, du kan inte cesurera dig själv det vill du inte. Kan du inte spärra den IP-adressen? Har du inte den funktionen?

    Annars rekommenderar jag dig att googla "Designadinblogg", den är bra!

    Lycka till! Kram

    SvaraRadera