Ljusens bärare

Alla vackra människor som tar med sig ljus till Tusses grav gör mig så tacksam. Meddelanden jag får via Facebook om drömmar som drömts om oss där vi är gravida och Kristers drömmar där han håller om mig och min gravida mage, min dröm i natt när jag drömde att jag hade en bebis på mitt nakna bröst. Jag låg på rygg i sängen och bebisen var där. Den var där!! Tacksam för att ni delar med er av era drömmar! TACK!

Haft besök i dagarna fyra av nära underbart sköna vänner. Nöjd, lugn, utan krav, bara varit, inte krävt att jag ska göra något. Samtalat, fått bekräftelse, lekt. Känt en behaglig tomhet, utan stramande begärande uppdrag.

I torsdags, sista dagen med min student på jobbet. Fick den finaste finaste komplimangen av henne, som värmde och värmer långt än... hon sa" Du har inte bara lärt mig saker om sjuksköterskeyrket utan du har lärt mig lika mycket om hur det är att vara människa"! Tack fina söta student! Du har en fantastiskt förmåga att lyssna och ta till dig med, annars hade du inte kunnat säga den komplimangen!

Nu håller vännerna på att packa ihop barnens leksaker (lego) och allt annat som behöver packas. De förbereder sig på att åka hem till Stockholm och jag väntar på att Krister ska vakna så vi kan packa inför vår Falunresa.


3 kommentarer:

  1. Tänder ett ljus i tanken till er :)

    SvaraRadera
  2. Tack fina Anne! :) Jag håller alla mina tummar för imorgon! Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina hälsningen! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå bra för er imorgon. Jag kommer tänka på er och ni har självklart mina tummar.

    KRAM ♥

    SvaraRadera