väntan

Idag väntar jag. Sov tre timmar inatt för att jag i en hets väntade på morgondag. Somnade och vaknade när Krister kom och la sig, kunde inte somna om förrän det var morgon och kl fem så började grannen (bonden) spela jättehög musik i sin bil medan han meckade med sin traktor. Då var det snart dags att kliva upp.

Nu väntar jag på morgondagen. Jag blev skönt distraherad på jobbet av fina gulliga arbetskamrater. Mycket skratt och mycket allvar. Kände djup tacksamnhet och kunde till och med tänka att jag fick en gåva i och med Tusse, jag fick lära känna honom en stund och han har fått stor betydelse trots att han endast levde i min livmoder. Om vi aldrig får ett syskon till honom så var det ändå något mycket mycket stort att få bära honom. Det gör mig ödmjuk att tänka så, då släpper kraven en aning.

Jag väntar på att få åka till Hudiksvall i morgon och där göra ett ultraljud. Jag har misstänkt att jag har en cysta på äggstocken och om jag har det så måste behandlingen avbrytas. Det känns tungt men samtidigt så vet jag att det bara är två veckor till så är jag igång igen. Men ändå. Tiden, tick - tack mot mitt bankande längtanshjärta.Tänker på ödmjukheten jag skrev om ovan och blir lite mjukare inombords igen.

Jag fortsätter vänta men gör en del under tiden. Igår väntade jag också och gjorde bokföring, infoblad om vår verksamhet och skrev brev. Ska göra ungefär samma ikväll. Snart tittar kvällssolen fram med.

När jag blir piggare ska jag fortsätta skriva om bröllopet!

 Evigt tacksam för att ni finns!

2 kommentarer:

  1. Typiskt bönder...uppe tidigt

    SvaraRadera
  2. Vi väntar du och jag, det är det vi gör. Snart ska vi istället gå i väntans tider :)
    Kramar

    SvaraRadera