Pom-poms

Det var förmodligen för mycket tillskott som gjorde att jag kände mig så svag i benen. Jag kunde knappt gå i går. Jag tog bort Adrekompen i går kväll och ikväll tänker jag ta bort den kinesiska medicinen med. Det är inte bra att mixtra med för mycket mediciner samtidigt. Konstigt att jag fått dessa från min akupunktör faktiskt.

Min vän som också är sjuksköterska/distriktssköterska och har många års erfarenhet berättade för mig om att när det står att något kosttillskott används traditionellt t.ex. i Kina för uppiggande effekt så ska man dra öronen åt sig. Det har jag nu gjort. Jag mår mycket bättre även om jag fortfarande är trött och även om jag fortfarande måste lära mig att koppla av, komma till ro. Jag är som en snurrig propeller inombords. Det märker jag i och med att jag bara vill ha saker gjorda. När jag planterar en blomma så vill jag ha ner den snabbt i jorden och få det överstökat bara. Förr kunde jag njuta av själva planterandet och komma till ro i det. Antar det bara finns ett botemedel och det är meditation och att göra något riktigt länge för tillslut komma in i det.

Därför ska jag nu syssla med ett terapiarbete, nämligen fixa vacker dekor till bröllopet, göra så kallade pompoms. Om jag kan göra det och känna ett lugn inombords, fortsätta göra det och andas under tiden, då vet jag att jag är på väg tillbaka till mig själv.


1 kommentar:

  1. Vad skönt att du känner dig något mindre trött. Det där snurriga kaoset inomhus känner jag så väl igen Jag var sån att jag påbörjade 1000 saker men lyckades inte slutföra något. Detta var efter att Dutt kom, men fortfarande kan jag känna att jag är lite så fortfarande.

    Tror att det är att "gilla läget". Det blir bättre.
    Det viktigaste är att du tar hand om dig och känner du någon dag att du inte orkar - var hemma. Ingen tackar dig för att du tar ut dig till bristningsgränsen. Då är det också så mycket svårare att komma tillbaka till det normala.

    Många kramar

    SvaraRadera