IVF nr 4 - Ultraljud med follikelsökning

Vi visste ju att det skulle bli halt väglag och snö men att det skulle bli så illa det anar man ju aldrig. En timme försenad blev vi till Falun idag. När vi nästan var i Hofors så stannade trafiken i en backe som heter "Tröttbacken" så passande. Bilarna kom visst inte upp. Vi vände och tog en annan väg över Torsåker istället och lurade Tröttbackens alla bilar, så när vi kom ut på E16 igen (som det numer heter har jag fått lära mig, hette riks-80 tidigare) så var vi ensamma bilister på vägen!

Vi kom fram och träffade alla kändisar på kliniken. De känner oss nu med. Dr känner mig så väl att han visade mig provsvaret på pappret för han visste jag ville se det svart på vitt. Jag ställde de frågor jag ville ställa och sen var det dags för ultraljud.

Först blev vi lite oroliga. Han liksom letade ett tag utan att finna något. Men sen blev vi lättade då det syntes fyra blåsor, fyra folliklar varav en var större än de andra tre. Så ska det vara. En växer fortare och de andra kommer efter sen. Nu hoppas vi att det är fina ägg där inne. Äggen ska plockas måndagen den 5 nov. Vi har bokat bed and breakfast i Falun så denna gång ska vi inte fara genom snöiga landskap med andan i halsen och skorrande hackande bil utan sova lugnt på ett förhoppningsvis fint rum. Äta frukost och sedan promenera lugnt bort till kliniken. Nu ska förutsättningarna grundas väl. I fortsättningen ska jag be om allt det jag vill ha. Jag har nu bett om att få göra AHA (assisted hatching) denna gång även om äggskalen är fina så vill jag att de gör det ändå! Det skall de nu göra! Det känns lovande. Det känns lovande.

 Nu har vi varit hemma ett tag och jag har skrivit två CV:s och sökt jobb. Känner mig nöjd.

Jag vill också tacka för era fina kommentarer. Som vanligt ger ni mig hopp och tröst. Det där inlägget jag läste igår har satt spår och det är inte helt lätt att bara släppa det.

8 kommentarer:

  1. Som du kanske vet tror jag stenhårt på aha! 50% av de gånger den privata kliniken gjorde aha blev jag gravid.

    ta hand om dina äggblåsor nu fram till måndag så de får ut prima ägg som sedan blir en prima bebis!

    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack A!! Gjorde de AHA trots dina ägg inte hade hårt skal? Kram

      Radera
    2. Ja, det gjorde dom. Vid den andra privata behandlingen (som resulterade i Dutt) uttryckte vi vårt önskemål om aha till en av barnmorskorna precis när vi skulle gå hem efter äggplock och hon skulle meddela läkaren. När vi kom tillbaka för ET så hade de gjort det, utan någon diskussion. Vid de efterförljande behandlingarna gjorde de aha utan att vi behövde påpeka det.

      Radera
  2. Vad roligt att det ser ljust ut igen Anne! Bra idé med B&B i Falun när det är dags. Lycka till! önskar Lena Thollander

    SvaraRadera
  3. Tack L! Visst känns det ljust. Tänk hur människan är som kan uppbåda ett hopp gång på gång. Skriver till dig snart! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas och hoppas här bortifrån min stad! Du ser ut att ha bra förutsättningar så här långt! Hejja hejja små äggblåsorna! Väx allt ni orkar nu! Helt rätt att sova över, gjorde vi en gång pga. väder också. Vi åkte ju också igår och hade faktiskt vinterdäcken på, ÄD-kinikens stad var snöfri men när vi kom hem var det värsta snöhögarna!
    Du har mina tummar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort Lycka Till på måndag! Bra att boka B&B, det har vi också gjort innan ÄP. Det är skönt att kunna ta det lugnt på morgonen.
    Hoppas på flera guldägg och att det kommer gå hela vägen för er ♥

    Håller tummarna! KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Lycka till på mån.! Har själv gjort ÄP idag i Falun. Resultat=4 ägg. Nu är det bara att invänta morgondagen då de ringer och meddelar resultatet. Är såå himla nervös! Typiskt, glömde påpeka AHA. Har aldrig gjort det tidigare. Nu blir jag less... undrar om de tänker det själva el. ej???

    SvaraRadera