Mer energi

Senaste två veckorna har något hänt och det är att mina utmattningssymtom inte längre känns så tydliga. Jag är inte totalt utmattad och gråtfärdig på dagarna. Jag känner mig piggare och är mer fokuserad och har mer energi! Kanske har det att göra med att jag för några veckor sedan började äta B12 och adrekomp (som är för binjurarna). Jag har inte uttalad B12 brist men det kanske ändå är så att jag ligger i underkant trots provsvar ej visar det. Vem vet? Det är ändå väldigt individuellt det där med de olika behoven.

Jag har arbetat mycket senaste tiden och nu denna helg gör jag de två sista passen på mitt gamla jobb. Jag är tacksam för att jag har något som heter förebyggande sjukpenning vilket gör att jag kan få ett andningshål nästa vecka när jag besöker min psykolog.

Jag har lärt mig mycket om bokföring senaste dagarna och jobbat hårt med det. Vi håller på med vår stora sal och snart har vi en fin kamin på plats där!
Sen ska det bli gardiner som ska upp och lampor överallt i taket. Så kommer vi snart vara redo att ta emot 50 konferensgäster hos oss den 11 mars!

Mellan varven längtar jag så intensivt efter att bli gravid och det gör så ont när jag tänker på det att jag måste trycka undan den känslan. Vissa perioder i sorgbearbetningen är jag tvungen att trycka undan känslor och ibland lägger jag energi på saker som jag kanske inte borde. Men jag tror det mesta har en funktion. På något sätt behöver jag vara arg ibland för att inte falla ihop och nu när jag har lite mer energi så kommer mer ilska. Men under ilskan finns en sorg.

Sänder ut kärleksfulla tankar och önskan om liv och glädje!

4 kommentarer:

  1. Har inget vettigt att säga. Vill bara skicka stor varm kram!

    SvaraRadera
  2. Åh gumman. Kram och jag skickar många varma och lyckönkningar tankar till DIG!!

    SvaraRadera
  3. B12 är bra. Det måste vi äta vid IVF enligt vår klinik. Vad skönt att du känner dig piggare och har mer energi. Så känner faktiskt jag också. Fast tror det beror på att jag har börjat träna. Ett bra sätt att få ut lite aggression.
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Kram! Ge inte upp hoppet!

    SvaraRadera