Lucia 2011



Solen går upp bortom grantopparna i öster. Innan vi går upp sjunger vi Luciasången i sängen bara för att få lite julstämning. Vi sitter i vårt hus, vid köksbordet. Äter frukost. Jag letar på nätet efter en variant av Tomtegubbar som vi sjöng när jag gick på Wiks folkhögskola. Hittar den tyvärr inte. Det var nog den bästa tomtegubbesång jag hört.

Igår var vi till graven. Jag grät mer än vanligt – såg Tusses lilla kropp och ansikte framför mig, längtade så intensivt att få hålla honom. Rädslan tog över handen, tårarna rann ned på mina redan så torra läppar och dränkte dem med salt. Rädslan sätter taggar och äter på mitt hopp.

Idag ska vi till Falun, IVF kliniken. Jag har ett hopp och önskan idag och det är att vi blir väl emottagna och att vi kommer få en plan att hålla oss till.  

Ikväll ska vi sjunga för en del av Trafikverket som har personaljulbord på Orbaden.  

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas med att ni får det bästa mottagande som bara går! Och att ni får lämna kliniken med en plan och med mycket hopp om ett tusse syskon. Tårarna av att aldrig mer får hålla sitt barn gör så ont, och det gör ont att livet kan vara så grymt. Hoppas sången ikväll ger dig glädje o positiv energi. Massa kram till dig fina Anne

    SvaraRadera
  2. Lycka till och hoppas att ni blev väl bemötta igår och att ni inte behöver vänta allt för länge. Mina tankar är hos er!

    Kram

    SvaraRadera