Bakning och beslut

Jag är väldigt trött nu och ska alldeles strax få sova och vaggas in i den underbara sömnen. Det är på natten då jag får sova som jag tycker det är skönast. Jag vill absolut inte dö! Men har tufft med ångesten som ni alla har förstått vid det här laget.

Idag har jag bakat tekaksbullar blev det. En blandning av tekakor och runda bröd. Receptet har jag fått från min syster.

Det är svårt att se människor runt mig leva och skapa projekt i livet som är levande och som vibrerar av glädje och lust. Jag fick en inbjudan idag till en konsert som jag så skulle önska att det var jag som skapat (kommer avundsjukan igen, men också längtan). Jag orkar snart inte med min smärtande längtan.

Jag har beslutat mig för att bosätta mig i Stjärnsund några månader för att hitta det lilla i det stora. Jag är så tacksam och helt rörd av Lisa och Fredriks generositet och kärlek.

Godnatt - nu får jag vila lite. Varje dag, kanske lite smärta släpper. Jag vill bara bli klar över om jag ska äta den här förbenade medicinen eller ej. Det är svårt att veta om jag har rätt medicin och skulle verkligen behöva träffa en expert.

Åter igen. Sov gott och kram till er alla, tack för att ni finns!

1 kommentar:

  1. Anne, vad skönt att du fattat ett beslut om var du ska bo under en tid. Kanske kan du få lite ro att känna efter vad du vill; att hitta det lilla i det stora, som du skriver. Det tror jag är klokt, att börja med det lilla, och tänka bort det oändligt stora, som livet är i sig självt. Lite som när man städar. Man kan ju inte göra allt på en gång. Kanske börjar man med en trave disk, för att senare göra rent ett handfat och sedan gå vidare till att vika ihop kläder...and so on. Ta en sak i taget!
    Kram

    Ps. Du undrade över min blogg; jag tog bort ett par inlägg som jag hade publicerat. Ångrade mig. Tror den funkar som vanligt nu.

    SvaraRadera